Nöral terapi tamamlayıcı bir tıp dalı olarak son zamanlarda Türkiye'de yaygınlaşmaya başladı. Vücutta oluşan kronik ağrılar, kas iskelet sistemleri, bel boyun sırt ağrıları gibi çok çeşitli hastalıklara iyi gelen bu tedavi uzun süreli rahatlama ve iyileşme sağlıyor.

KRONİK AĞRILARIN GİDERİLMESİ HEDEFLENİYOR

Tüm yaşam boyunca geçirilen kazalar, enfeksiyonlar, ameliyatlar, fiziksel ve psikolojik travmalar gibi dışarıdan gelen tüm uyarılar, otonom sinir sistemine kaydedilir. Kaydedilen bu uyarılar vücudu bir ağ gibi saran otonom sinir sisteminde elektriksel hasarlar oluşturur. Zaman içinde bunu taşıyamayacak hale gelen vücutta kronik ağrılar ortaya çıkar. Bu ağrılar için uygulanan nöral terapi ile sinir sistemindeki iletim bozukluğunun elektriksel aktivitesi yükseltilir ve biyoelektriksel olarak iyileşme sağlanması hedeflenir.

UZUN SÜRELİ RAHATLAMA VE İYİLEŞME SAĞLAR

Nöral terapi lokal anestezik madde kullanılarak yapılan düzenleme tedavisidir. Nöral terapide kesinlikle kortizonlu ilaçlar kullanılmaz. Amaç çeşitli alanlarda bozulmuş olan yapıların normale döndürülmesidir ve uzun süreli iyileşme sağlanır. Nöral terapide ağrıya neden olan faktörler ortadan kaldırıldığı için vücudun kendini yenileme sistemi devreye girer. Böylelikle fonksiyonlarda düzelme ve normale dönme sağlanır. Tedavi seanslar halinde yapılmaktadır. Haftada 1-2 seans uygulanabilir. Her iki seans arasında en az 3 gün olmalıdır. Ancak aralıklı olarak da yapılabilir. Tedavi hastaya göre değişmektedir.

Etkin bir tedavi yöntemi

Nöral terapi, refleks tedavileri içinde en etkin sonuçları olan bir regülasyon tedavisidir. Hastalığın nasıl, ne zaman ve neden sonra ortaya çıktığı tanı açısından çok önemlidir. Nöral terapi iki temel mekanizma ile çalışmaktadır. Birincisinde rahatsızlığın uzandığı omurga bölümüne yapılan anestezik madde enjeksiyonu esastır. İkincisi ise rahatsızlık olan bölgeye yapılan enjeksiyondur. Nöral terapide lokal anestezik uygulamalar; cilt altı, kas dokusu, vücuttaki yara ve ameliyat izleri, eklem içi ve ağrılı noktalara yapılır. Enjeksyonlar sinir içerisine yapılmaz. Uygulamalarda genellikle ince, küçük insülin iğne uçları kullanılmaktadır.

Nöral terapi bu rahatsızlıklara iyi geliyor;

Herhangi bir yan etkisi bulunmayan ve ilaç kullanımı gerektirmeyen yöntem, birçok hastalık için uygulanabiliyor.

Baş ağrıları

Bölgesel kas-iskelet sistemi ağrısı

Fibromiyalji sendromu

Kronik pelvik ağrısı